برندینگ در اصفهان

مراحل برندینگ
برند یک نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می‌کند. به زبان ساده، برند شما با درک کلی مشتری از تجارت شما تعریف خواهد شد. بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس می‌گوید نام تجاری شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می‌گویند.
شما می‌توانید یک مارک را به‌عنوان ایده یا تصوری که مردم هنگام فکر کردن در مورد محصولات، خدمات و فعالیت‌های خاص یک شرکت در نظر دارند، هم به‌صورت عملی (به‌عنوان‌مثال کفش سبک است) و هم احساسی (مثلا کفش به من احساس قدرت می‌دهد) استفاده کنید؛ بنابراین فقط ویژگی‌های فیزیکی نیستند که باعث ایجاد یک برند می‌شوند، بلکه احساساتی که مصرف‌کنندگان نسبت به شرکت یا محصول آن ایجاد می‌کنند نیز است.
از ویژگی‌های مهم یک برند این است که باید همیشه منحصربه‌فرد باشد. به‌عنوان‌مثال، طعم پپسی و کوکاکولا بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما با این حال به دلایلی برخی از افراد ارتباط بهتری با کوکاکولا و برخی دیگر با پپسی برقرار می‌کنند.
مفهوم برندینگ
دیکشنری کمبریج برندینگ را چنین تعریف می‌کند؛ عمل دادن یک طرح یا نماد خاص به شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود. طبق دیکشنری بیزینس، برندینگ، طرح، نشانه، نماد، کلمات یا ترکیبی از این‌ها است که تصویری از یک محصول را مشخص و آن را از رقبای خود متمایز می‌کند؛ به‌عبارت‌دیگر، یک برند تجاری یک نمایش بصری است که افراد با یک شرکت یا یک محصول ارتباط برقرار می‌کنند.
با این حال برندینگ قدرتمند نه‌تنها به ویژگی‌های زیبایی عناصر تجاری بلکه به جزئیاتی مانند پیام و جذابیت احساسی پشت آن بستگی دارد. برای ایجاد هویت نام تجاری مناسب، طراحان باید به جزئیات مربوط به اهداف تجاری و همچنین تحقیق در مورد بازار و مخاطبان هدف آن بپردازند.
گاهی برندینگ فقط از نظر مولفه زیبایی شناختی خود (هویت تصویری) مورد بررسی قرار می‌گیرد. از نظر بسیاری، خواه متخصص باشند یا نه برند سازی هنوز فقط به هویت بصری مربوط می‌شود که شامل مواردی چون نام، آرم، طرح، بسته‌بندی و غیره است. در حالی که مفهوم برندینگ و درک آن در طول سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است.
برندینگ در اصفهان
برندینگ یکی از مفاهیم بازاریابی محسوب می‌شود که کمی مبهم است و حتی برای افرادی که بازاریابی را مطالعه کرده‌اند نیز می‌تواند به‌سرعت گیج‌کننده شود.
برندینگ فرآیندی به حساب می‌آید که با ایجاد و شکل دادن به یک برند در ذهن مصرف‌کنندگان به سازمان، شرکت، محصولات یا خدمات خاص معنا می‌دهد. این یک استراتژی است که توسط سازمان‌ها طراحی شده تا به مردم کمک کند تا به‌سرعت برندی را شناسایی کنند و محصولات آن برند را در مقایسه با محصولات برندهای رقیب برگزینند. حال اگر ساکن اصفهان هستید و به دنبال برندینگ در اصفهان می‌گردید، ادامه مقاله را از دست ندهید.
استراتژی برندینگ در اصفهان
برندینگ در اصفهان برای استراتژی برند اهمیت زیادی قائل است. به این معنی که چه چیز را، چگونه، در کجا و به چه کسی ارائه می‌دهید. به تعریفی دیگر یعنی برنامه‌ای که شما برای منتقل کردن پیام برند‌ خود دارید. مکانی که تبلیغات خود را در آنجا ارائه می‌دهید، کانال‌های توزیع، هر چیزی که توسط کلمات و تصاویر منتشر می‌کنید، همه قسمتی از استراتژی برند شما هستند.
برندینگ در اصفهان به این روش و به شکلی پایدار، موجب شکل گرفتن یک برند قدرتمند می‌شود که به معنی افزودن ارزش بیشتر برای محصولات و خدمات برند شما است. این موضوع به شما این را امکان می‌دهد که قیمت بالاتری را برای محصول خود در مقایسه با مواردی که مشابه محصول شما هست قرار دهید. برندینگ در اصفهان باعث ایجاد یک تمایز منحصربه‌فرد می‌شود که هم برای مشتریان و هم مدیران سازمان اهمیت بسیار زیادی را دارد. داشتن یک برند قدرتمند موجب می‌شود که هزینه‌ها برای آن شرکت به علت جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های نادرست و بدون هدف، کاهش پیدا کند.
شرکت برندینگ در اصفهان
از طریق استراتژی‌هایی که شرکت برند سازی اصفهان مشخص می‌کند، شما می‌توانید پیام‌ها یا ارزش‌های خاص برند خود را از طریق طرح‌ها و لوگوهایی جذاب و دوست‌داشتنی به‌صورت منحصربه‌فرد به مخاطبان خود ارائه دهید. با استفاده از یک برند، شما وارد بازار رقابتی با سایر برندها می‌شوید. دقت داشته باشید که شما باید بیشترین تاثیر را روی مخاطبان خود که مصرف‌کنندگان هستند بگذارید تا موفقیت لازم را کسب کنید.
یکی از کارهایی که شرکت برندینگ در اصفهان به بهترین نحو انجام می‌دهد، طراحی لوگو است که تاثیر بسیار زیادی در برندینگ دارد؛ چرا که از طریق این لوگو است که شما در ذهن افراد هک می‌شوید. در ادامه به این مبحث بیشتر خواهیم پرداخت.
یک شرکت برندینگ در اصفهان چه کاری انجام می‌دهد؟
چیزی که مخاطبان از برند شما در خاطرشان هک می‌شود، این است که چه حسی در زمان استفاده از محصولات شما تجربه کرده‌اند. به همین دلیل شرکت برندینگ در اصفهان در تلاش است که خدماتی را ارائه دهد تا چنین هدفی محقق شود.
لوگویی که برای برند شما طراحی می‌شود باید در هرجایی که امکانش وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرد؛ مثلا در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، تلویزیون و غیره. از همین رو باید به برخی از مسائل توجه شود. برای مثال از تصاویر و نوشته‌هایی استفاده شود که علاوه بر ایجاد حس خوب در مخاطب، امکان استفاده در شبکه‌های گوناگون را نیز داشته باشد.
ایده‌هایی که شرکت برندینگ در اصفهان برای یک برند استفاده می‌کند منحصربه‌فرد خواهد بود و این امر بسیار اهمیت دارد؛ چرا که باید نمایشگر اهداف برند شما باشد. برای همین است که تعداد افراد زیادی باید در زمینه برندینگ همکاری داشته باشند. بر اساس اینکه وسعت کاری شرکت شما چقدر است، به افرادی با تخصص‌هایی مثل تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه‌سازی و ویدئو مارکتینگ نیاز است تا ایده‌هایی را برای موفقیت هرچه بیشتر شما در فضای مجازی و در دنیای حقیقی ارائه دهند.
مراحل برندینگ چیست؟
مراحل برندینگ مجموعه‌ای است که شما برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود و ایجاد اعتبار به آن می‌پردازید. هویت برندینگ شما عناصر مختلفی را شامل می‌شود؛ مانند پالت رنگ برند، تایپوگرافی، تن صدا، آرم و تصاویر کلی. فراتر از اینکه یک برند باید متمایز و به‌یادماندنی باشد، نیاز است که شخصیت برند شما را نیز کاملا نشان دهد.
نکته مهم در هنگام بررسی روند نام تجاری خود، درک نیازهای شرکت فردی است. آنچه می‌خواهید بگویید و به چیزی که می‌خواهید برسید. در حقیقت مراحل اولیه فرآیند برندینگ نحوه برخورد شما با مراحل بعدی را شکل می‌دهد.
قبل از اینکه روی هویت نام تجاری خود کار کنید باید چند سوال بزرگ از خود بپرسید. شما کی هستید و چه چیزی شما را از رقبایتان متفاوت می‌کند؟ برای درک عمیق‌تر مراحل برندینگ، بیایید نگاهی دقیق به هر مرحله داشته باشیم.
  1. استراتژی برند خود را بسازید
اولین قدم شاید بزرگ‌ترین مرحله باشد. شما به‌عنوان یک برند چه کسی هستید یا بهتر است بگوییم می‌خواهید چه کسی باشید؟ «چرا» را برای وجود خود تعریف کنید و بر مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی که می‌خواهید به‌عنوان یک برند داشته باشید تمرکز کنید.
به‌عنوان یک شرکت، از خود بپرسید کی هستید؟ هدف شما فراتر از کسب سود و فروش محصول چیست؟ چه تفاوتی وجود شما به‌عنوان یک برند را ایجاد می‌کند؟ ارزش‌های اصلی برند شما، باورهای اصلی شما چیست؟ پاسخ‌ها باید کاملا واضح و روشن باشند تا بتوانند عملکرد داخلی و خارجی تجارت شما را تامین کنند.
  • بفهمید چه کسی هستید.
  • مشخص کنید که می‌خواهید به چه کسی برسید (مخاطبان هدف خود)
  • توضیح دهید که چه کالاها و خدماتی را ارائه می‌دهید.
  • خود را در میان رقبا قرار دهید.
  1. تحقیقاتی در بازار انجام دهید
برای موقعیت بهتر خود در یک بازار، ابتدا باید آن بازار را درک کنید. ایجاد یک استراتژی برندینگ بدون دانستن مخاطب مورد نظر خود یا رقبا، فقط تیراندازی در تاریکی است. برای اینکه بفهمید چه چیزی شما را نسبت به رقبا متفاوت و بهتر می‌کند، باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند و چه پیشنهادی دارند.
 همچنین شما باید درک کنید که آن‌ها به چه کسی می‌رسند. آیا مخاطب هدف آن‌ها با شما یکسان است؟ این موضوع به شما کمک می‌کند دقیق‌تر روی مخاطب خود و اینکه چگونه برند شما می‌تواند خواسته‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را برآورده کند، تمرکز کنید.
برای درک بهتر بازار و برند خود، به این دو نکته توجه داشته باشید.
*شخصیت‌های خریدار ایجاد کنید. علاوه بر مشاوره در مورد تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، با ایجاد روایتی در مورد آن‌ها، خود را در موقعیت خریدار قرار دهید. شخصیت خریدار یک «شخصیت» خیالی است که از آمار و اعتقادات مربوط به مشتریان هدف شما تشکیل شده است. آن‌ها از کجا خرید می‌کنند؟ آن‌ها برای سرگرمی چه می‌کنند؟ آن‌ها از کدام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ دانستن این موارد می‌تواند به شما در بهینه‌سازی تصمیمات مربوط به نام تجاری کمک کند.
* رقابت خود را مشخص کنید. این مرحله مربوط به موقعیت و تمایز دادن است. چه چیزی برای رقبای شما مفید است و کجا فرصت پیشرفت دارند؟ چگونه می‌توانید در این بازار خاص جایگاه ویژه‌ای به دست آورید؟ تحقیقات در مورد رقبا برای طراحی عناصر برند شما و ایجاد صدای برند شما ضروری است. گرچه بی‌نظیر و خاص بودن خیلی مهم است، اما گاهی اوقات لازم است که از دیگران نیز کمک گرفت.
به‌عنوان‌مثال اگر تمام رقبای شما از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند، دلیل آن این است که رنگ‌های خنثی برای آن گروه از بازار بهترین نتیجه را دارند. انتخاب رنگ‌های فلورسنت به‌طور موثری شما را از رقابت متمایز می‌کند، اما درنهایت با بیگانه سازی مشتریان به شما آسیب می‌رساند.
  1. هویت برند خود را توسعه دهید
هویت برندینگ شما از عناصر ملموس و قابل‌شناسایی برند تشکیل شده است که به‌عنوان یک بخش منسجم کار می‌کنند. هدف اصلی ایجاد هویت برای برندینگ خود، ایجاد چیزی خاص و قابل‌تشخیص توسط مشتریان است.
این هویت برند شما را زنده کرده و به تجربه تبدیل می‌کند. چیزی که مشتریان می‌توانند با آن تعامل داشته باشند. دقت داشته باشید که هدف هویت برندینگ شما متمایز کردن ویژگی‌های کلامی و بصری و همچنین یک شخصیت کلی است. مشخص کردن دقیق این عناصر جز خلاقانه‌ترین قسمت‌ها در مراحل برندینگ به حساب می‌آید.
از عناصر برندینگ شما آرم (لوگو) است، اما این تنها عنصر نیست و موضوعات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه شود.
* نام برند شما چیست؟ یک نمونه درخشان از نام برند که برای یک برندینگ معجزه می‌کند، تسلا است. چه کسی بهتر از مخترع اتومبیل‌های نوآور الکتریکی است که نحوه استفاده ما از برق را مدرن کرده باشد؟ بنابراین در ابتدا باید کاری کنید که نام برند شما سر زبان‌ها بیفتد و همگی از آن یاد کنند.
* رنگ‌هایی که در تمام تصاویر برند شما استفاده می‌شوند باید با هویت شما هماهنگ باشند. قطعا شما نیز نمی‌خواهید برخی از واقعیت‌های بازار را به خاطر تمایز برند خود فدا کنید، اما درعین‌حال استفاده از پالت رنگی مشابه رقبا باعث ایجاد تشابه می‌شود. تحقیقات بازار همراه با جنبه‌های عملی روانشناسی رنگ می‌تواند به شما کمک کند برندینگ کاملی را بیابید.
* داشتن چند نوع قلم اصلی برای بیان نام تجاری کارآمد نخواهد بود؛ مثلا اگر از تعداد زیادی فونت برای نوشتن برند خود استفاده کنید، قطعا نمی‌توانید آن‌قدر که باید شناخته شوید.
* اگر برند شما یک شخص بود چگونه، درباره چه چیزی و با چه لحنی صحبت می‌کرد؟ آیا فردی رسمی و باوقار بود یا اینکه به‌طور عادی شوخی می‌کرد؟ برای طراحی صدای برند خود، به این فکر کنید که می‌خواهید چه پیامی را به اشتراک بگذارید و تصمیم دارید چگونه با شخصیت برند ارتباط برقرار کنید. در همه جنبه‌های ارتباطی، از متن گرفته تا گفتگوی ویدیویی یا تصویر، زبانی را انتخاب کنید که شبیه شما است.
* عناصر بسیاری برای انتخاب برند وجود دارد و نیازهای برند شما تعیین می‌کند که کدام یک بیشتر به شما کمک خواهند کرد. اگر کالای ملموسی بفروشید، تصاویر در اولویت اصلی قرار می‌گیرند. برای یک برند سرویس گرا، اشکال دیگر بیان مانند توصیفات، مقالات و وبلاگ بهتر کار خواهند کرد.
* طراحی آرم شما یک نکته مهم در روند برندینگ است. به‌عنوان نماینده اصلی یک برند، لوگوی شما عملا بقیه مسیر طراحی برند را هدایت می‌کند. آرم به‌عنوان نماینده‌ای قدرتمند از برند شناخته شده است که بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
  1. راهنمای سبک خود را بسازید
اگرچه اغلب این قسمت اختیاری در نظر گرفته می‌شود، اما راهنمای سبک برند برای اطمینان از موفقیت در روند برندینگ شما بسیار کمک می‌کند. تمام‌کارهایی که شما برای درک برند و طراحی عناصر تجاری خود انجام می‌دهید، بدون داشتن راهنمای سبک برای پیگیری انتخاب‌های شما هدر می‌رود.
راهنمای سبک یک منبع فنی است که نحوه استفاده از دارایی‌های برند خود را بدون هیچ‌گونه شرایط نامشخص بیان می‌کند. همه برندهای موفق دارای یک راهنمای سبک برای استفاده از آرم و دارایی‌های برند تجاری خود هستند. راهنمای سبک نام تجاری شما معمولا شامل بخش‌هایی است که بر برند شما حاکم هستند.
  • داستان برند تجاری
  • صدا
  • استفاده از آرم (به‌خصوص اگر بیش از یک مورد داشته باشید)
  • تصویرسازی
  • پالت رنگ (با کد رنگ دقیق)
  • تایپوگرافی
راهنماهای سبک هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای تلفیق رهنمودهای برند تجاری شما با چندین نفر در بخش‌های مختلف است. با تغییر برندها، ممکن است بخواهید هر چند سال یکبار به‌طور دوره‌ای راهنمای سبک برند تجاری خود را به‌روز کنید تا روند جدید برند را انعکاس دهید.
  1. روی آگاهی از برند کار کنید
این مرحله از مراحل برندینگ که به‌عنوان «ایجاد آگاهی از برند تجاری» شناخته می‌شود، مربوط به استراتژی‌های تجاری طولانی‌مدت است. دقت داشته باشید که ایجاد یک نام تجاری فقط آغاز کار به حساب می‌آید و در ادامه کارهای دیگری نیز وجود دارد که باید انجام دهید.
شما باید استراتژی خود را توسعه دهید تا برند شما در تمام ارتباطات و همچنین در تجربه ثابت باشد. چگونه در مراحل مختلف تجربه با مشتری تعامل دارید؟ آیا به مسائل معاصر که ممکن است برای آن‌ها مهم باشد، توجه دارید؟
برای کار بر روی آگاهی از برند تجاری، اکثر شرکت‌ها تقویمی دارند که از طریق آن اهداف مشخصی را برای برند خود تعیین می‌کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به خاطر بسپارید این است که برند شما یک کار رو به رشد است. همچنین شما می‌توانید از شرکت برند سازی در اصفهان نیز کمک بگیرید تا مطمئن شوید که برند شما به‌خوبی شناخته خواهد شد
برندینگ در اصفهان